Za historií dolování stříbra

2 h

Stoupání:

132 m

Od zastávky MHD Krematorium se dáme ulicí Pod Rozhlednou k prvnímu zastavení Hornické naučné stezky, která nás provede místy s nejvíce patrnými pozůstatky těžby stříbra v Jihlavě od poloviny 13. století. Trasa pokračuje kolem vrchu Rudný (Šacberk), na němž kdysi stála rozhledna, zničená v roce 1870. Z nové rozhledny, poničené požárem v roce 1940, se dochoval pouze zděný základ. Sejdeme po sjezdovce, podél náhonu se dostaneme na kraj obce Zborná a dále pokračujeme po modré turistické značce po silnici směrem od obce. Lze také využít možnosti sejít po cestě vpravo od torza rozhledny na křižovatku a poté doprava, kolem pomníku sv. Huberta, k modré turistické značce a rozcestníku U Lyžaře, kde se nachází i restaurace. Po modré dojdeme k rybníku Borovinka, odkud je vidět na Jihlavu a je možné se zde vykoupat. Nedaleko se nachází štola sv. Jana Nepomuckého (tzv. Trpasličí jeskyně), kde se těžilo stříbro v 18. století. Výtok vody ze štoly se dnes proměnil v studánku. Po modré značce se dostaneme na zastávku MHD a zpět do Jihlavy, případně je možné jít pěšky po cyklostezce ke sportovně-relaxačnímu centru Český mlýn.

No items found.

Místa na cestě

Český mlýn

Sportovně relaxační centrum v údolí řeky Jihlavy nabízí skatepark, pumptrack, cyklostezku a v zimě i lyžařské stopy.